2013年5月13日 星期一

婚禮歌曲

個人偏好, 早在未有結婚打算時已經開始留心在婚禮播甚麼歌好,  其中一首儘管旋律跟宴會不配, 偏偏靜偏慢和陰沉, 仍覺得一定要在婚禮上播的, 因為歌詞代表的, 正正是自己對婚姻、夫妻相處的看法: 尊重, 愛護, 體諒和支持, 這是Depeche Mode的Somebody



I want somebody to share
Share the rest of my life
Share my innermost thoughts
Know my intimate details
Someone who'll stand by my side
And give me support
And in return
She'll get my support
She will listen to me
When I want to speak
About the world we live in
And life in general
Though my views may be wrong
They may even be perverted
She'll hear me out
And won't easily be converted
To my way of thinking
In fact she'll often disagree
But at the end of it all
She will understand me
Aaaahhhhh....
I want somebody who cares
For me passionately
With every thought
With every breath
Someone who'll help me see things
In a different light
All the things I detest
I will almost like
I don't want to be tied
To anyone's strings
I'm carefully trying to steer clear of
Those things
But when I'm asleep
I want somebody
Who will put their arms around me
And kiss me tenderly
Though things like this
Make me sick
In a case like this
I'll get away with it
And in a place like this
I'll get away with it
Aaaahhhhh....

除了Depeche Mode版本, 台灣的楊乃文也有改編作中文版, 填詞人林暐哲想必也是Somebody的粉絲, 中文版歌詞跟原版差不多是一樣的:



想找個人來分享 分享我的生命
藏在最深的夢 埋在最深的我
永遠站我這一邊 從不曾改變
而我同樣也會 支持他到永遠
他會專心聽我 當我有話要說
關於我們這世界 和生活的種種
也許我會犯錯 甚至有一點點迷惑
他會靜靜等候 卻不會輕易被我的想法左右
通常他不同意我 可是到了最後 他會瞭解我 喔....
想找個人來關心 關心我的生命
每一個思緒和每一次呼吸
他點亮另一盞燈 打開另一扇門
讓我學會去愛 我所有的恨(試著)
我不想要變成一個盲從的人
寧願試著看清所有的事情
當我閉上眼睛 渴望得到平靜
他會擁抱我然後輕輕地吻我
像這樣的事情 也許有點噁心
像這樣的事情 看得出他的真心 喔...

婚姻生活未必可以一直甜蜜, 但如果有著這樣的一個人, 遇上困難也不會是末日, 而且我願意相信已經找到我的somebody....

沒有留言:

張貼留言

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...